Sklep dla ceramików
Glina, szkliwa, piece, koła
ul. Kleczewska 52 Warszawa
www.ceramiq.pl/

Zamów szkliwa ceramiczne
Terracolor, Welte - szybka dostawa
Internetowy sklep dla ceramików
www.ceramiq.pl/Szkliwa

Piec do wypału ceramiki
poj. 15 - 150 l, holenderski "Keramikos"
sterowany elektronicznie ceny od 2599 zł
www.ceramiq.pl/Piece

Koło garncarskie Venco
Elektryczne, profesjonalne, ciche
za 6838 zł - dostawa 48h
www.ceramiq.pl/Kolo_venco

Kafli ceramicznych o wysmakowanych walorach graficznych

W latach 80 ceramika stawała się coraz bardziej kameralna. Skończył się czas pełnych rozmachu form plenerowych i płaskorzeźb utrzymanych w stylu malarstwa strukturalnego, w których szkliwo odgrywało rolę materii malarskiej. Znikła fascynacja pięknem tworzywa, które stanowiło nadrzędną wartość wielu wcześniejszych realizacji. Popularne stały się zestawy kafli ceramicznych o wysmakowanych walorach graficznych, bliskie abstrakcji geometrycznej (prace Moniki Biesek, Grzegorza Sitka, Krzysztofa Rusnarczyka)

Podkreślenie przez wielu artystów związki ze światem przyrody są łatwo czytelne. Przykładem mogą być miniaturowe płaskorzeźby, z odciśnięciami liści Anny Szefferskiej. Sztuka artystki posługuje się ograniczonym repertuarem środków, podejmuje refleksje nad tak rozległym obszarem odczuć, impresji i obrazów. Dzieła Schefferskiej wyraźnie odsyłają do skojarzeń natury. Bo jakże inaczej postrzegać prace, z których wyłaniają się jesienne pejzaże i nastroje: liście-koperty, pączki liści już nacechowane porą roku, pagórki zroszone deszczem, morskie fale rozbijające się o brzeg, suche liście zgarnięte do kosza lub zaczepione o uliczną kratkę. Zafascynowana naturą, artystka najczęściej wykorzystuje motywy liści, które obrastają nie tylko w naturalne skojarzenia, lecz alegorycznie wchodzą w obszar niewypowiedzianych wprost relacji między ludźmi. Artystka nie chce powiedzieć nic ponad to, co mówi, nie prowadzi intelektualnej gry z odbiorcą, nie kokietuje go ukrytą ideą, ani też nie stara się uabstrakcyjnić swoich prac. Decydując się na naturalne środki i naturalną technikę, sama pozostaje w sztuce naturalna. Dlatego też jej ceramika jest jak szelest spadających liści, który współgra z szeptem sztuki. Liście stają się więc stawką w grze sztuki.

poprzednia strona 21 z 77 następna strona

Skocz do strony: nr 1 , nr 2 , nr 3 , nr 4 , nr 5 , nr 6 , nr 7 , nr 8 , nr 9 , nr 10 , nr 11 , nr 12 , nr 13 , nr 14 , nr 15 , nr 16 , nr 17 , nr 18 , nr 19 , nr 20 , nr 21 , nr 22 , nr 23 , nr 24 , nr 25 , nr 26 , nr 27 , nr 28 ,