Sklep dla ceramików
Glina, szkliwa, piece, koła
ul. Kleczewska 52 Warszawa
www.ceramiq.pl/

Zamów szkliwa ceramiczne
Terracolor, Welte - szybka dostawa
Internetowy sklep dla ceramików
www.ceramiq.pl/Szkliwa

Piec do wypału ceramiki
poj. 15 - 150 l, holenderski "Keramikos"
sterowany elektronicznie ceny od 2599 zł
www.ceramiq.pl/Piece

Koło garncarskie Venco
Elektryczne, profesjonalne, ciche
za 6838 zł - dostawa 48h
www.ceramiq.pl/Kolo_venco

Postawa artystów wrażliwych na zagrożenia, malarstwo prymitywne

Na rzetelnych podstawach wyniesionych z Akademii młodzi artyści mogli zrealizować oryginalne zamierzenia twórcze. Prace Adama Chmielowca, Elżbiety Janczak - Wałaszek, Krzysztofa Rozpondka, Agaty Zworskiej - Story, powstały na pograniczu malarstwa i rzeźby, łącząc w sposób nierozerwalny cechy obu dyscyplin. Artyści ci przywiązują jednakową wagę do kształtu i przedmiotu i jego dekoracji malarskiej. Są to rzeźby abstrakcyjne, tajemnicze i poetyckie, czerpiące z tradycji rzemiosła, ale nie konserwatywne. Duże wyczucie formy charakteryzuje prace Mirosława Kocińskiego, Piotra Kołomańskiego i Elżbiety Janczak - Wałaszek. Kołomański nawiązuje do form archaicznych pokrywając powierzchnie zgeometryzowanych obiektów tajemniczymi rysunkami, przypominającymi malarstwo prymitywne. Janczak-Wałaszek stworzyła oryginalny typ rzeźby plenerowej - wieloczłonowe, ażurowe kompozycje z barwionego szamotu o delikatnie modelowanej powierzchni. Zamierzona prostota tych monumentalnych w charakterze realizacji służy przekazaniu pojęcia danego przedmiotu, a nie jego obrazu.

W obrazie ceramiki lat 90 wyraźnie zarysowała się postawa artystów wrażliwych na zagrożenia, jakie niesie ze sobą schyłek XX wieku. Proces postępującego rozpadu kultury, ekspansja kultury masowej, szybko zmieniające się mody, nietrwałość obiektów artystycznych, degradacja środowiska naturalnego - to tylko niektóre czynniki składające sie na pesymistyczny obraz dzisiejszych czasów. Artyści przy pomocy znaków symboli sięgają do korzeni kultury europejskiej.

Obiekty te skłaniają nas do refleksji o kulturze rozumianej jako tradycja, której znaki przechowujemy w pamięci. Jest to powrót do narracyjności i metaforyczności dzieła sztuki.

poprzednia strona 24 z 77 następna strona

Skocz do strony: nr 1 , nr 2 , nr 3 , nr 4 , nr 5 , nr 6 , nr 7 , nr 8 , nr 9 , nr 10 , nr 11 , nr 12 , nr 13 , nr 14 , nr 15 , nr 16 , nr 17 , nr 18 , nr 19 , nr 20 , nr 21 , nr 22 , nr 23 , nr 24 , nr 25 , nr 26 , nr 27 , nr 28 ,