Sklep dla ceramików
Glina, szkliwa, piece, koła
ul. Kleczewska 52 Warszawa
www.ceramiq.pl/

Zamów szkliwa ceramiczne
Terracolor, Welte - szybka dostawa
Internetowy sklep dla ceramików
www.ceramiq.pl/Szkliwa

Piec do wypału ceramiki
poj. 15 - 150 l, holenderski "Keramikos"
sterowany elektronicznie ceny od 2599 zł
www.ceramiq.pl/Piece

Koło garncarskie Venco
Elektryczne, profesjonalne, ciche
za 6838 zł - dostawa 48h
www.ceramiq.pl/Kolo_venco

Kameralne Rzeźby Ewy Walczak-Jackiwicz nawiązują do sztuki hellenistycznej

Do sztuki hellenistycznej nawiązują kameralne rzeźby Ewy Walczak-Jackiwicz. Mimo niewielkich rozmiarów, figurki i popiersia mają monumentalny wyraz. Nawiązanie do tradycji kultury antycznej odnajdujemy również w naczyniach o kształcie amfor wykonanych przez Katarzynę Koczyńską-Kielan i Agatę Zworską-Story.

Katarzyna Nowak początkowo rzeźbiła zdeformowane, ekspresjonistyczne głowy, później stworzyła cykl oryginalnych kolumn zwieńczonych kapitelami w formie ludzkich głów. Rzeźby te są wynikiem przemyśleń autorki na temat antycznej sztuki greckiej. Do źródeł kultury chrześcijańskiej, może do tablic prawa mojżeszowego lub po prostu do formy księgi, odwołują się niezwykłe "Sztandary" Przemysława Lasaka, pokryte tajemniczym pismem. Jego "Najemnicy" to ciągle rozrastający się cykl rzeźb o naturalnej wielkości , w większości powstały z odlewów postaci artysty. To odciśnięcie w materii ma uchronić niepowtarzalną jednostkową świadomość przed niszczącym działaniem czasu. Autor nawiązuje jednocześnie do rzeźby starożytnego Wschodu i do cywilizacji przyszłości. Lasek dąży do odbudowy ludzkiej podmiotowości przerzucając pomost między przeszłością a czekającą nas przyszłością. Powrót do wątków dawnej sztuki, narracyjności tych obiektów to cechy charakterystyczne dla postmodernizmu. Jak mówi sam artysta: "Moim mottem życiowym jest praca, praca i jeszcze raz praca! Tak naprawdę jestem pracoholikiem, podobnie jak mój przyjaciel prof. Jerzy Duda " Gracz i moja Guru - prof. Krystyna Cybińska. To właśnie w tym towarzystwie nachodzą mnie filozoficzne myśli, że czym więcej umiem tym mniej umiem! Tak naprawdę ciągle jeszcze nie zrealizowałem rzeźby, którą sobie obiecałem.

Aby z plastyka stać się artystą trzeba przede wszystkim pracować i jeszcze raz pracować. Bez pracy trudno odkryć własne talenty. Oczywiście pierwszym krokiem do sukcesu jest doskonałe opanowanie warsztatu. Tego trzeba się nauczyć, bo jeżeli ręce nie potrafią tego co wymyśli głowa, to trudno mówić o celowym działaniu. Ten proces wymaga cierpliwości i czasu, dlatego radzę dużo pracować nad sobą. Nie jestem przeciwny w tej fazie rozwoju kopiować i naśladować znanych mistrzów epoki. Jeżeli dobrze się nauczymy warsztatu i będziemy w stanie zrealizować to wszystko co wymyślimy, wtedy nasze działanie będzie celowe. Potem warto na świat spojrzeć przez pryzmat własnych obserwacji, przemyśleń i przeżyć. Z tego wybrać rzeczy najbardziej interesujące i niepowtarzalne. Nigdy na początku pracy nie wiemy do końca, czy nasz przekaz potrafimy właściwie przekazać innym. O tym, czy to jest już To, o co nam chodzi, dowiemy się z czasem - późno czasem!

poprzednia strona 25 z 77 następna strona

Skocz do strony: nr 1 , nr 2 , nr 3 , nr 4 , nr 5 , nr 6 , nr 7 , nr 8 , nr 9 , nr 10 , nr 11 , nr 12 , nr 13 , nr 14 , nr 15 , nr 16 , nr 17 , nr 18 , nr 19 , nr 20 , nr 21 , nr 22 , nr 23 , nr 24 , nr 25 , nr 26 , nr 27 , nr 28 ,